duminică, 22 noiembrie 2009

Calea Luptatorului Pasnic - Dan Millman (Editura Mix)

"Calea Luptatorului pasnic a devenit una din cele mai indragite povesti spirituale ale epocii noastre. Trecand din mana in mana, intre prieteni si membri de familie, acest best-seller care s-a vadut in peste un milion de exemplare a inspirat nenumarati oameni de diferite varste, fiind tradus in peste 20 de limbi din lumea intreaga. Acest roman clasic, povestit cu multa sensibilitate, dar si cu umor, se adreseaza luptatorului pasnic care exista in fiecare dintre noi. Nenumarati cititori au fost impresionati pana la lacrimi de lectura sa, au ras si au plans, au trait chiar momente de iluminare, redescoperind semnificatia mai profunda a vietii. Calatoriti impreuna cu Dan pe calea luptatorului pasnic, catre fericirea de dincolo de ratiune. Descoperiti singuri de ce se spune ca aceasta carte schimba cursul vietii celui care o citeste."

Filmul te incita forte mult la lecturarea cartii si prezinta pe scurt mesajul ei minunat.


Iata un scurt pasaj din carte (pag 33-34):

"- Hei, Socrate, rezervorul s-a umplut. Ce faci?!
Fara sa-i pese, a continuat sa bage benzina in rezervor, spunandu-mi:
- Dan, la fel ca si acest rezervor, mintea ta da pe-afara de prejudecati si de tot felul de cunostinte inutile. Cunosti multe fapte si opinii, dar nu stii aproape nimic despre tine insuti. Inainte de a putea invata ceva nou, va trebui sa-ti golesti rezervorul.
A ranjit ironic, mi-a aratat mizeria de pe jos si mi-a spus:
- Te rog, curata locul.
Am avut impresia ca nu se refera numai la benzina de pe jos. Am inceput imediat sa spal cu furtunul benzina scursa. Soc a luat banii de la sofer si i-a oferit in schimb un zambet, impreuna cu restul. Apoi s-a intors in birou si s-a asezat confortabil.
- Si ce intentie ai, sa ma umpli cu propriile tale opinii si fapte? am incercat eu sa-l iau peste picior.
- Nu este vorba de fapte, ci de intelepciunea trupului.
- Cum adica, „intelepciunea trupului”?
- Tot ceea ce trebuie sa stii cu adevarat se afla deja in tine. Toate secretele universului se afla inmagazinate in memoria celulelor tale. Tu nu ai invatat insa cum sa citesti aceasta intelepciune. De aceea, nu prea ai de ales decat sa citesti carti si sa asculti tot felul de experti, in speranta ca acestia au dreptate.
Nu-mi venea sa cred. Acest marunt lucrator la o benzinarie imi acuza profesorii de la universitate de ignoranta si incerca sa-mi spuna ca educatia mea de la colegiu este inutila.
- Am inteles ce vrei sa spui cu acest concept, de „intelepciune a trupului”, dar nu cred in el.
A scuturat cu blandete din cap.
- Intelegi multe lucruri, dar nu ai realizat practic nimic.
- Ce vrei sa spui cu asta?
- Intelegerea se refera de regula la capacitatea unidimensionala a intelectului de a percepe lumea. Ea conduce intr-adevar la cunoastere. Pe de alta parte, realizarea este tridimensionala, fiind intelegerea simultana a mintii, inimii si instinctului. Ea nu se poate naste decat din experienta directa.
- Tot nu inteleg.
[...] "

"- Treziti-va si fiti fericiti! Nu exista nimic de cautat; realizarea nu conduce nicaieri. Ea nu aduce nicio diferenta; de aceea fiti fericiti acum! Iubirea este singura realitate care exista, caci lumea este Una, daca puteti sa ma intelegeti. Singurele sale legi sunt: paradoxul, umorul si schimbarea. Nu exista, nu au existat si nu vor exista niciodata probleme. Renuntati la lupta, la minte, la griji, si relaxati-va in mijlocul lumii. Nu aveti niciun motiv sa va opuneti vietii; faceti doar ceea ce va sta in puteri. Deschideti ochii si intelegeti ca sunteti mai mult decat va imaginati la ora actuala. Voi sunteti lumea, universul; sunteti una cu voi insiva, dar si cu ceilalti! Tot ce exista este jocul minunat al lui Dumnezeu. Treziti-va, redobanditi-va umorul. Nu va faceti griji; sunteti deja liberi."

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu